Tiedote 29.1.2021

February 02, 2021

Hyvä Osakkeenomistaja,

Kuten olemme aiemmin ilmoittaneet, neuvottelut yrityksen rahoituksen järjestämisestä ovat olleet käynnissä kesästä 2020 asti. Sijoittajaryhmän muodostavat pankki/rahasto ja 2 yksityistä sijoittajaa. Ehdotuksessa on kysymys Navidiumin koko osakaskannan ostosta ja yrityksen toiminnan kehittämisestä. Prosessi on kestänyt odotettua kauemmin, koska prosessi on edennyt pankin aikataulu ehtojen mukaisesti. Tähän mennessä pankki on myös tehnyt oman sisäisen Due Dilligence prosessin yhtiöön, mutta koska rahasto sijoittaa yhtiöön niin se vaatii vielä ulkopuolisen tarkistuksen. Nyt olemme siinä vaiheessa eli prosessin loppuvaiheessa. Tavoitteena on, että Due Dilligende prosessi saadaan valmiiksi noin 4 viikon kuluessa, jonka jälkeen sijoittajat rahoittavat yhtiötä ja vahvistavat taloudellista tilannetta. Olemme pahoillamme, että emme ole voineet tästä informoida neuvotteluiden ollessa kesken.

Tämän ensimmäisen sijoituksen jälkeen sijoittajaryhmä aikoo tehdä ostotarjouksen yhtiön osakkeista jokaiselle osakkeenomistajalle. Tähän prosessiin pitää varata noin toiset 4 viikkoa, koska tarjousten lähettämiseen ja vastaamiseen pitää varata 21 päivää. Eli kokonaisuudessaan prosessi saadaan parhaimmillaan päätökseen maaliskuun loppupuoliskolla 2021.

Vuonna 2019 liikkeelle laskettuja vaihtovelkakirja lainojen osalta on ollut tietoa, että ne erääntyisivät tammikuun 15 päivä 2021. Meille tulleen viimeisimmän sopimuksen mukaan ”redemption date” eli lunastuspäivä oli merkitty 15.6.2021 ja tarkistimme myös tilanteen Privanetilta mutta emme saaneet tähän heiltä tarkempaa tietoa. Pahoittelemme tätä sekaannusta ja toivomme että tämä osalta voidaan edetä kuten tuossa 11.1.2021 sopimuksessa on sovittu. Tämän lisäksi vaihtovelkakirjoilla on vielä konversio oikeus, se ei päättynyt viime kesänä 2020, koska tänä aikana ei ole järjestetty antia joka ylittäisi 2 miljoonaa EUR, konversio oikeus on voimassa 15.6.2021 asti.

Vuoden 2020 liiketoimintaan vaikutti voimakkaasti Covid19 varsinkin Q2 ja Q3 liiketoiminta oli vähäistä matkustus ja muista rajoituksista johtuen, vuoden liiketoiminta jää tappiolliseksi tästä johtuen. Vuoden 2021 yhtiön taloudellinen tilanne vahvistuu ja vaikka Covid19 liittyvät liiketoiminnan häiriöt vaikuttavat vielä tänäkin vuonna, yhtiön liiketoiminnan odotetaan kehittyvän suotuisasti. Yhteistyö Norjalaisten kanssa sujuu hyvin ja meillä on useita yhteisiä asiakkaita joiden aluksiin on tavoite saada ensimmäisiä asennuksia ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. Tämän lisäksi neuvottelemme kaupallisesta yhteistyö sopimuksesta ison teollisen toimijan kanssa. Vuoteen 2021 lähdetään kuitenkin maltillisin tavoittein johtuen jatkuneesta Covid19 tilanteesta, minimi tavoitteena on kuitenkin tehdä positiivinen tulos vuonna 2021

Navidium Oyj